Welke kantoorartikelen zijn essentieel voor mijn werkplek?
Inloggen
Winkelwagen

Gratis bezorging in Apeldoorn e.o. (±25km)

Voor 15:30 uur besteld, vandaag verstuurd

+10.000 artikelen op voorraad

Welke kantoorartikelen zijn essentieel voor mijn werkplek?

Welke kantoorartikelen zijn essentieel voor mijn werkplek?
Geplaatst op 22-2-2023 door Dijkgraaf

Kantoorartikelen kopen bij Dijkgraaf

Een goed uitgeruste werkplek is van essentieel belang voor de productiviteit en het comfort van werknemers. Maar welke kantoorartikelen zijn nu eigenlijk nodig om goed te kunnen functioneren op een werkplek? In deze blog geven wij een overzicht van de belangrijkste kantoorartikelen, die niet mogen ontbreken op je werkplek.

1. Bureaustoel en een bureau

Een comfortabele bureaustoel en een goed bureau zijn essentieel voor een gezonde werkhouding. Kies voor een bureau, dat groot genoeg is voor je werkzaamheden en dat in hoogte verstelbaar is. De beste ergonomische oplossing is om voor een elektrisch zit/stabureaus te gaan. Een goede ergonomische bureaustoel zorgt voor de juiste ondersteuning van je rug en armen en voorkomt rug- en nekklachten. Laat je goed adviseren bij het aanschaffen van een werkplek door één van onze adviseurs. Wij leveren verschillende A-merken waaronder Rovo, HAG, RH, Giroflex en Nowy Style (voorheen Rohde & Grahl). Ben je in de gelegenheid om langs te komen? Boek dan kosteloos een zitsessie in onze showroom.

2. Toetsenbord en muis

Een ergonomisch toetsenbord en een muis zorgen voor meer comfort tijdens het typen en werken op de computer. Het voorkomt klachten aan polsen, handen en armen. Wij verkopen toetsenborden en muizen van de merken Logitech, R-Go Tools en Bakker-Elkhuizen. Je kunt bij ons kiezen uit een draadloze muis en toetsenbord of een bedrade muis en toetsenbord.

3. All-in-one inkjetprinter of laserprinter

Een all-in-one inkjetprinter of laserprinter is handig voor het afdrukken, kopiëren en scannen van documenten en formulieren. Kies voor een printer, die past bij de omvang van je werkzaamheden. Heb je een kantoor in het midden- of kleinbedrijf, dan volstaat een goede all-in-one inkjet printer. Deze printers zijn robuust en hebben relatief lage afdrukkosten. Daarnaast zijn ze gemaakt voor flink wat afdrukken. Heb je een kantoor in het midden- of grootbedrijf, dan kun je beter een laserprinter nemen. Laserprinters hebben vaak een hogere afdruksnelheid, lagere afdrukkosten per geprinte pagina en kunnen altijd in een netwerk worden aangesloten. Grote laserprinters zijn vaak duurder in aanschaf. Je kunt dan ook een servicecontract afsluiten, waarbij je betaalt per afdruk. Dit wordt veel gedaan door bedrijven met een kantoor. Naast de printers zijn natuurlijk de inkt en toners onmisbaar. Ook deze leveren wij direct uit voorraad.

4. Archiefkast en mappen

Een archiefkast en mappen zijn handig voor het opbergen van papieren documenten. Begin op tijd met archiveren, bedenk goed hoe vaak je documenten nodig hebt, hoeveel documenten moet je archiveren, gebruik een bepaald systeem, archiveer alfabetisch en label je archief. Wil je hier meer over te weten komen? Lees dan onze blog: een nieuw jaar, dat betekent archiveren!

5. Pennen, schrijfblokken en notitieblokken

Veel gaat tegenwoordig digitaal, maar een pen is onmisbaar. Een notitieblok en pen zijn handig voor het maken van aantekeningen tijdens vergaderingen en telefoongesprekken. Zo kun je belangrijke informatie snel en overzichtelijk noteren. De balpen is een pen, die dagelijks wordt gebruikt op kantoor. Wij hebben een ruim assortiment pennen, schrijfblokken en notitieblokken.

6. Verlichting

Goede verlichting is belangrijk voor een prettige werkomgeving. Kies voor een goede bureaulamp, die zorgt voor voldoende licht op je werkplek.

7. Keuken- en kantine-artikelen

Een koffiezetapparaat en waterkoker zijn handig voor het zetten van koffie en thee tijdens het werk. Zo kun je snel en gemakkelijk een kopje koffie of thee zetten wanneer je dat nodig hebt. Daarnaast kun je op kantoor ook niet zonder Cup-a-soup, suiker en melk, frisdrank, koekjes en kartonnen bekers. Alle facilitaire producten kun je bij Dijkgraaf uit voorraad kopen.

8. Afvalbakken en papierbakken

Een afvalbak is essentieel voor het opbergen van afval en zorgt voor een schone en opgeruimde werkplek. Wij verkopen afvalbakken en prullenbakken met en zonder deksel en elektrisch. Zonder deksel noemen wij een papierbak. Een papierbak wordt vaak onder het bureau geplaatst en wordt gebruikt om oude notities, post-its, pennen of afval in te gooien. Hierdoor houd je een overzichtelijk bureau.

9. Bureau-artikelen

Naast bovenstaande producten zijn kleine bureau-artikelen ook altijd handig. Denk hierbij aan scharen, plakband, nietmachines, perforators, paperclips, nietjes, stempels en lijm. Deze bureau-artikelen gebruik je misschien niet dagelijks, maar zijn altijd makkelijk om in je bureau la te hebben liggen.

10. Printpapier of kopieerpapier

Printpapier is onmisbaar op elk kantoor. Printpapier gebruik je voor het lezen van lange teksten, het uitprinten van facturen of voor het maken van notities. Standaard printpapier of kopieerpapier is 80 grams. Bij ons kun je verschillende soorten printpapier krijgen.

Kortom, een goed uitgeruste werkplek is een belangrijke voorwaarde voor een prettige werkomgeving. Naast de genoemde kantoorartikelen zijn er nog vele andere kantoorartikelen, die je werkzaamheden kunnen vergemakkelijken en je werkplek compleet kunnen maken. Denk bijvoorbeeld aan een whiteboard voor het noteren van aantekeningen en ideeën, een headset voor het voeren van handsfree telefoongesprekken, een rekenmachine voor het maken van berekeningen en een ladekast voor het opbergen van kantoorartikelen en persoonlijke spullen. Bij Dijkgraaf leveren wij alle kantoorartikelen direct uit voorraad. Onze bedrijfsslogan is niet voor niks, alles voor een fijne werkplek.

Tot slot is het belangrijk om te investeren in kwalitatief goede kantoorartikelen en in milieuvriendelijke kantoorartikelen. Goedkope kantoorartikelen zijn vaak van mindere kwaliteit, gaan daardoor minder lang mee, wat minder duurzaam is. Door te kiezen voor kwalitatief goede kantoorartikelen of milieuvriendelijke kantoorartikelen kun je niet alleen jouw werkzaamheden efficiënter uitvoeren, maar voorkom je onnodige kosten en ergernissen.

Voor 15.30 besteld, vandaag verstuurd

+10.000 artikelen op voorraad

Gratis verzending vanaf € 40,- excl. BTW

Showroom 2500m²

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen