Tips voor een leuke en voordelige inrichting van je kantoor
Inloggen
Winkelwagen

Gratis bezorging in Apeldoorn e.o. (±25km)

Voor 15:30 uur besteld, vandaag verstuurd

+10.000 artikelen op voorraad

Tips voor een leuke en voordelige inrichting van je kantoor

Tips voor een leuke en voordelige inrichting van je kantoor
Geplaatst op 23-10-2017 door Dijkgraaf
Wie een nieuw bedrijf start, heeft ontzettend veel aan zijn of haar hoofd. Aan het inrichten van een bedrijfspand of kantoor willen velen dan allesbehalve veel tijd en aandacht aan besteden. Wij delen daarom tips voor het goedkoop, snel en leuk inrichten van een nieuwe kantoorruimte.

Meer dan 265.000 Nederlanders denken aan het starten van een eigen bedrijf. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Rabobank heeft laten uitvoeren door onderzoeksbureau GfK onder zeshonderd gestarte en startende ondernemers. De belangrijkste redenen voor de deelnemers om voor zichzelf te beginnen, zijn de wens om eigen baas te zijn (25%), het eigen hart te volgen (37%) of geen baan kunnen vinden (30%). Deze oriënterende starters maken zich wel zorgen over onder meer het aantrekken van voldoende klanten (55%) en hun financiële situatie (54%). Ondernemers en werkgevers zijn daarom ontzettend veel tijd en energie kwijt aan aspecten die hieraan verbonden zijn. Bezig zijn met het inrichten van het kantoor vinden velen daarom vaak een onwenselijke tijd- en kostenpost. Wij zetten daarom tips op een rijtje om efficiënt, leuk en voor een voordelige prijs je kantoor in te richten.

De tips voor het inrichten van je kantoor:


1. Mooi uitzicht
Het is aan te raden om je werknemers op een plek neer te zetten waar ze mooi uitzicht hebben. Behoort dit niet tot de mogelijkheden? Hang dan schilderijen of foto’s op met natuurlijke vergezichten. Uit onderzoek van professor Rita Berto blijkt dat dit de cognitieve functies verbetert. Het kijken naar afbeeldingen met natuurlijke landschappen reduceert zelfs stress en is goed voor de gezondheid en het welzijn van mensen. Ook is het aan te raden om veel planten aan te schaffen. De concentratieboog van mensen die verblijven in een ruimte met vier planten is beter in vergelijking met mensen die geen planten in de buurt hebben.

2. Efficiënt handelen
Wil je niet uren surfen op het wereldwijde web of winkels in- en uitgaan? Bezoek dan websites zoals Dijkgraaf.nl, waar je zo goed als alle spullen en meubels voor je onderneming kunt aanschaffen: van bureau's tot bureaulampen en van ladders tot vuilniszakken.

3. Inzicht in je financiën
Voordat je je hele budget uitgeeft aan een bureautafel, is het verstandig een budgetplan op te stellen. Breng goed in kaart hoeveel geld je te besteden hebt en wat prioriteit heeft. Veel mensen hebben de voorkeur voor nieuwe spullen, maar als je weinig te besteden hebt, kun je sommige spullen en meubels tweedehands op de kop tikken of oude meubels recyclen. Knap bijvoorbeeld je oude keukentafel op en gebruik deze als vergadertafel.

4. Openheid
Vroeger bestonden kantoorruimtes vaak uit ‘cubicles’ en dikke, sfeerloze scheidingswanden. Vandaag de dag is er vaker sprake van openheid. Denk aan open ruimtes en glazen scheidingswanden. Dit stimuleert overleg en interactie tussen collega’s.

5. Rond versus recht
Uit onderzoek van onderzoekers Sibel Dazkiri en Marilyn Read blijkt dat interieurs met veel rondingen meer kalmerend zijn dan interieurs met veel rechte hoeken. De deelnemers van de studie ontspanden zich beter in ruimtes met veel ronde vormen.

6. Flexibele werkplekken overschat
Bedrijven kiezen steeds vaker voor kantoorpanden die voor elke taak andere werkplekken of werkzones hebben. Hiervoor is minder kantoorruimte nodig en door variatie zouden werknemers actiever en bevlogener zijn. Zo zijn er ruimtes om stil te kunnen werken, maar ook ruimtes om juist sociaal te doen of ideeën uit te wisselen. Maar uit onderzoek van Christina Wessels, onderzoeker aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, blijkt dat flexplekken geen positieve of negatieve invloed hebben. Daarnaast richten werknemers die werken in een kantoorruimte met een flexibele inrichting de ruimte in als vanouds. De redenen hiervoor zijn dat mensen hechten aan een eigen bureau, ze bij een bepaalde collega’s willen blijven zitten of ze het te tijdrovend vinden om steeds van plek te wisselen.

Wilt u advies? Neem dan vrijblijvend contact op met Dijkgraaf Projectinrichting. Bel 055 - 355 44 44 of projectinrichting@dijkgraaf.nl

Voor 15.30 besteld, vandaag verstuurd

+10.000 artikelen op voorraad

Gratis verzending vanaf € 40,- excl. BTW

Showroom 2500m²

Winkelmandje

Wis filters

Filter

&nspb;

Annuleren
Bevestigen